SERP monitooring – mis positsioonil on konkurent otsitulemustes

 

 

9 turundajat 10-st jäävad jäävad vastuse võlgu, kui küsida neilt “Kas sa tead oma veebilehe ja konkurendi veebilehe SERP-i?” Selle postituse lugemiseks läheb sul vaja 8 minutit aega.

  • WTF is SERP
  • Miks iga turundaja peab enda ja konkurendi veebilehe SERP-i une pealt teadma
  • Hea SERP toob sinu veebile tuhandeid orgaanilisi külastusi

Lisatud video.

serp monitooring konkurentide analüüs markintel

 

“Me teame, kes sa oled. Me teame, mida sa teed. Me teame, mida sa oled teinud. Me teame kus sa oled. Me teame, kus sa oled olnud. Me teame, mida sa mõtled.” –  Eric Schmidt, Google CEO

Kui saad konkurentide ja oma veebi kasutajate kohta sama öelda mis Eric Schmidt, siis ei ole sul mõtet edasi lugeda. Kui sind huvitab, kui palju saab konkurent oma veebilehele kasutajaid Google otsingutest ning mis tüübilised need otsingud on, siis võta veidi aega ja loe mõttega järgnev läbi.

 

WTF is SERP

 

SERP (ingl.k. Search Engine Results Pages) on veebi sisu nimekiri, mida otsimootorid kuvavad vastuseks kasutaja tehtud päringule. Päringute tulemused järjestatakse asjakohasuse järgi, mille väärtust hindab AI (algoritmil põhinev tehisintellekt). 

Need tulemused on kahte tüüpi:

  • orgaanilised – algoritmiga leitud
  • sponsoreeritud – reklaamid

Iga SERP-is kuvatav tulemus sisaldab tavaliselt pealkirja, linki, mis viitab tegelikule veebilehele ning veebilehe lühikirjeldust. Reklaamide puhul valib reklaamija, mida kuvatakse. Otsimootorid eristavad visuaalselt konkreetseid sisu tüüpe nagu pildid, tekst, videod ja heli. Sisutüüpidel on otsitulemuste esitamisel spetsiaalsed SERP-mallid ning erinevad visuaalsed lahendused.

SERP põhineb kasutaja poolt tehtavatel päringutel ehk otsingutel. Otsingud omakorda põhinevad otsisõnadel. Otsisõnade loogika on üldjuhul sarnane terves maailmas – olenemata asukohast. 

Vaid kaks olulist asjaolu mõjutavad otsingu iseloomu ja need on:

  • otsingu teostaja kultuurilis-semiootiline taust (keeleruum)
  • otsingu teostaja kasutajakogemus (mida kogenum kasutaja seda täpsem otsing)

Miks on otsingud turundaja jaoks ärikriitilise tähtsusega? Põhjusel, et otsing viiakse läbi eeldefineeritud kavatsuse alusel – s.t. et otsingu teostajal on olemas vajadus ning ta on valmis oma otsingule rahuldava tulemi leidmisel kasutama sinu pakutavaid tooted, teenuseid või kasulikku teadmist.

Miks iga turundaja peab enda ja konkurendi veebilehe SERP-i une pealt teadma

 

SERP on oluline põhjusel, et teades oma veebilehe ja konkurentide veebilehtede SERP-i seoses erinevate otsingute mahuga annab see turundajale võimaluse hinnata kasutajate hulga suurust. SERP veebilehtede järjestusega on seotud väga kindlalt defineeritud läbiklliki määr (CTR – Click Trough Rate)

Mida eespool on sinu või konkurendi veebileht otsitulemustes, seda suurema hulga orgaanilisi kasutajad veebileht saab. Teema on maailma turundusmaastikul ülikuum ning valdkonnas käib tõeline WRC ralli – kes domineerib otsingutes, see domineerib ka äris.

Siin on sulle 2020 aasta andmed, missugune on CTR ehk läbikliki määr olenevalt otsitulemuse positsioonist. Et tulemused oleksid usaldusväärsemad, toome siinkohal ära kahest erinevast allikast pärinevad andmed.

serp monitooring konkurentide analüüs markintel 02

Smart Insights, “2020 Comparison of organic Google click-through rates by ranking position”

serp monitooring konkurentide analüüs markintel 01

Advanced Web Ranking, “Google organic CTR history 2020”

Hea SERP toob sinu veebile tuhandeid orgaanilisi külastusi

 

Miks on hea SERP ärilise edukuse kriitiline faktor? Põhjusel, et kolm esimest positsiooni otsitulemusest saavad ligi 60% kasutajatest endale. Kui tead otsingute mahtu, SERP tulemusi ning CTR-i (läbiklikk) määra, siis tekib sul selge pilt võimalikust rahavoost, mida sa võid endale suunata. See teadmine vähendab oluliselt määramatust tuleviku osas ning suurendab ärilise edukuse kestvust. Toome siinkohal ühe näite.

Teeme kiire analüüsi teemal, mis on seotud inimeste heaoluga – see on hea töökoht.

Teostame märksõnaotsingu kombinatsiooniga “tööpakkumised” ning näeme, et unikaalsete otsingute maht kalendrikuus selle konkreetse otsingu puhul on 14.800 otsingut kalendrikuus ning esimene vaste sellele otsingule on Töötukassa veebi alamleht. 

See saab endale keskmiselt 4.499 kasutajate otsingutest. SERP-i järgmisel positsioonil ehk otsingute teisel kohal leiame CV Keskuse veebi alamlehel, mis saab pea pooel vähem kasutajaid otsingutest – 2.397. Märkate, et iga järgmise positsiooniga langeb CTR ehk läbikliki määr ning üle 90% kasutajatest ei jõuagi otsingutulemuste teisele lehele.

serp monitooring konkurentide analüüs markintel 03
serp monitooring konkurentide analüüs markintel 04

Ei tea, kuidas SERP-i mõõta?

Kui sa ei tea täpselt, kuidas enda või siis konkurendi SERP-i mõõta või kuidas teha kindlaks oma ärivaldkonnaga seotud orgaaniliste otsingute mahtu, siis uuri meie käest.

Paneme sulle vaid 3-me tööpäevaga püsti SERP monitooringu süsteemi, mille tagajärjel saad väärtusliku sisendi oma turundustegevuse fookuse loomiseks. Kui monitooringu süsteem on juurutatud, siis saame hinnata kasutajate muundumismäära ehk võimalikku äritulemit. 

Head lugemist SERP-i kohta leiad siit:

Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks

Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke  soovitusi,  kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.

Tellides nõustud veebi  kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused

Koos meiega on sinu äri jätkusuutlikult edukas.
© Marketing Intelligence Data

www.markintel.ee

#  Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?

# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?

# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?

 

Tellin tasuta e-raamatu

Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks

Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke  soovitusi,  kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.

Tellides nõustud veebi  kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused

#  Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?

# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?

# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?

 

Tellin tasuta e-raamatu

With us you are sustainably successful
© Marketing Intelligence Data

marketing intelligence data logo