Mainimiste analüüs – kes, kus ja mida räägib veebis sinust või konkurentidest
Meie arvame, et turundustegevuse tulemusel peab toimuma müük. Kui turundusele ei järgne soovitud mahus müügitehinguid, siis tõenäoliselt on sul fookus paigast või oled lihtsalt kehv turundaja ja pikka pidu sul ärimaailmas ei ole.
Selle artikli lugemiseks kulub sul 6 minutit aega.
- Miks mainimiste jälgimine veebis on ettevõtte turunduse jaoks ülimalt oluline
- Päris case study mainimiste analüüsi kasust
- Mõõdikud, mida mainimiste analüüsil silmas pidada
“Ja kui te neid kuulate, saate täiustada kõiki veidraid asju, mis muudavad keskmise ettevõtte erakordseks ettevõtteks” – Richard Branson
Mainimiste eanalüüs aitab sul turunduse fookust seada ja hoida. Mainimiste analüüsiga käib lahutamatult kaasas veel üks tegevus ja see on veebi kuulamine. Anname lühikese ülevaate, mis on mainimiste analüüs, mis on veebi kuulamine ning kuidas neid omavahel oskuslikult sidudes on võimalik konkurenti lihtsa vaevaga edestada.
Mis on mainimiste analüüs
“Mainimine” on sündmus, kus veebis ilmub mõne valdkonnaga seotud sisu. Mainimine toimub vältimatult iga kord, kui mingit märksõna, hashtagi või kaubamärki veebis kasutatakse. Ettevõtte positiivsete mainimiste arv toob kaasa suurema nähtavuse ning seeläbi otsese mõju müügitulemustele.
Mainimiste analüüs on kasulik informatiivne mõõdik, mis aitab turunduse ja äri arendusega seotud isikutel hinnata oma valdkonna sihtgrupi taju ning enda ja konkurendi äri nähtavust digitaalses maailmas (kohalolu). Mainimised on läbivalt seotud erinevate turunduse distsipliinidega – olgu selleks siis SEO, PR, müügitoetus, tuntus vms.
Miks on mainimiste jälgimine veebis ettevõtte turunduse jaoks ülimalt oluline
Kui sinu turunduse eelarve on väike – ja enamustel Eesti ettevõtjatel on see väike – siis on mainimiste analüüs ja veebi kuulamine sinu jaoks suurepärased tööriistad, kuidas madala kuluga oma turunduse fookust ja skoopi seada. Veebi ja sotsiaalmeedia mainimiste jälgimine ja analüüs annab teile ülevaate, kes ja mis asjaoludel teid huvitavaid teemasid veebis kajastab.
Toome siinkohal ühe näite
Oletame, et sa oled suvepealinnas Pärnus asuva eduka restorani omanik. Ütleme, et tema nimi on Vallo. Aastatepikkune pühendumus on lennutanud Vallo ettevõtte Pärnu söögikohtade absoluutsesse tippu.
Teame, et mistahes ärivaldkonnas on tippu jõudmine keeruline, kuid seal püsimine võib osutuda veelgi suuremaks väljakutseks. Seega on restorani omanikul tipus püsimiseks vaja teada, kes konkurentidest võib tema positsiooni ohustada.
Siinkohal ei kehti Eesti rahva vanatarkus “Parem hilja kui mitte kunagi”, sest konkurentide tegevusest pead sa äriomanikuna teada saama võimalikult koheselt – veelgi parem, kui tead seda juba enne, kui konkurent tegutsema hakkab.
Aga tuleme nüüd näite juurde tagasi. Vallo on endale selgeks teinud, kes on tema konkurendid veebis ning kuidas saavad konkurendid oma veebilehele külastajaid.
Oma turundustegevuse fookuse ja skoobi seadmiseks on Vallol vaja teada, kes ja mis asjaoludel räägivad veebis Pärnu söögikohtadest. Ja siin on pilt, mis talle avaneb analüüsides hiljutisi mainimisi veebis:
Näeme, et Pärnu söögikohtadest on hiljuti kirjutanud restorani Hea Maa veebileht, teemat on käsitletud Perekooli Foorumis ja Astri Kaubanduskeskuse veebis. Lisaks räägivad sellest Visit Pärnu, Pärnu Postimees ning Vaba Laud veebikeskkond. Just need veebilehed on peamised konkurendid kasutajate tähelepanu saamisel.
Kindlasti oled sa ise ka Pärnus käinud, ning mingit kohta külastades tekib ikka mõte, et mida seal teha? Huvi pärast vaatame, kes on hiljuti pakkunud välja lahendusi, mida teha Pärnus.
Märkame, et Visit Pärnu veebileht ja Puhka Eestis veebileht on kenasti meie eest töö ära teinud ja annavad soovitusi, mida sihtkohas teha. Mis kasu on sellest teadmisest aga Vallole?
Selle teadmise abil on tal võimalik enda söögikohaga seonduv informatsioon teha kättesaadavaks nendel veebilehtedel, sest kui kasutajat huvitab teema mida Pärnus teha, siis ilmselgelt peegeldab see kavatsust suvepealinna külastada ning ühel hetkel läheb ka kõht tühjaks.
Kasutades saadud andmeid teeb Vallo konkurentide analüüsi ning kaardistab oma konkurentide tegevuse iseloomu.
Peale neid tegevusi on Vallo saanud teada peamiste konkurentide poolt seoses Pärnu söögikohtadega avaldatud sisu mahu ja iseloomu ning kasutades ära seda teadmist on võimalik luua konkurentidest eristuv turundusstrateegia.
Kolm peamist mõõdikut mida konkurentide mainimiste analüüsimisel silmas pidada
Siin on kolm peamist mõõdikut, mis aitavad manimiste analüüsist parimat kasu saada
Need on:
Intensiivus: kui aktiivselt sihtgrupp ja konkurendid arutavad märksõnade või märksõnafraaside üle meeldimiste, kommentaaride ja jagamiste kaudu
Emotsioon : see annab teile ülevaate avaldatud sisu üldisest tonaalsusest
Katvus: see mõõdab inimeste arvu, kes puutuvad kokku sinu või konkurendi otsingufraasidega.
Mis on mainimiste jälgimise peamised kasutusjuhtumid
Mainimiste jälgimine on tehniline protsess, kuid missuguseid kasutusjuhtumeid see toetab? Meie arvates toetab see protsess kolme olulist teemat:
Õige sihtgrupi tuvastamine – annab sisendi sihtgrupi olemuse määramiseks. Saad ülevaate populaarsematest teemadest, märksõnadest ning suudad määrata oma sõnumite edastamiseks parimad kanalid, hääletooni ja kellaajad.
Maine jälgimine – veeb on võimas kanal maine loomiseks, kuid üsna lihtsalt võib see sind ka hävitada. On lausa ärikriitiline, et hoiaksid silma peal kõikidel mainimistel, mis võivad sinu äritegevust mingil määral ohustada. Nii saad võimalikule kriisile käe ette panna juba enne, kui viirus üldse saab levima hakata.
Lõppkasutaja ja konkurendi käitumise mõistmine – mainimiste analüüs võimaldab sinul paremini mõista oma sihtgrupi ja konkurentide digitaalset käitumist. Saad teada, kuidas ja kus avaldatakse olulist sisu, millal ja mis iseloomuga on konkurentide kampaaniad ning kuidas toimub suhtlus sinu ärivaldkonnas.
Mis vahet on mainimiste jälgimisel ja veebi kuulamisel?
Mainimiste jälgimine inimeste ja brändide digitaalse käitumise iseloomu tuvastamine – mida ja kus räägitakse. Veebi kuulamine seevastu on mainimiste sisuline analüüs ja see seisneb tegelike arutelude ning sisu konteksti mõistmist. Veebi kuulamise eesmärk on jõuda sihtgrupi ja konkurentide käitumise kognitiivsete mehhanismide mõistmiseni – kindlasti kirjutame sellest valdkonnast üsna pea pikemalt oma blogis.
Siin on sulle mõned head keskkonnad enda ja konkurentidega seotud mainimiste analüüsimiseks:
15 of the Best Social Media Monitoring Tools to Save You Time
Guide to brand monitoring + TOOLS [2021 update]
Social Listening in 2021: Best Hacks, Strategies, and Tools
Are You Listening? The 19 Best Social Media Monitoring Tools
Pole kindel, kas suudad mainimiste analüüsi protsessi algusest lõpuni ise juhtida?
Kontakt meiega aitab sul selgusele jõuda.

Veebilehtede disain, sisuloome ja arendus

SEO Coaching

SEO koolitus

Mis seosed on konkurentide analüüsil ja turunduse strateegilisel juhtimisel

SERP monitooring – mis positsioonil on konkurent otsitulemustes

Kuidas saab konkurent oma veebilehele külastajaid

Tasuta konkurentide analüüsi konsultatsioon.

Miks osad ettevõtted hääbuvad kriisis ja miks osad ettevõtted kasvavad kriisi tingimustes.

Telli endale tasulik e-raamat konkurentide analüüsimiseks. Raamat on tasuta.

Vaata oma konkurendi veebianalüütika andmeid. Kõikjal maailmas.
Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks
Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke soovitusi, kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.
Tellides nõustud veebi kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused
Koos meiega on sinu äri jätkusuutlikult edukas.
© Marketing Intelligence Data
# Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?
# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?
# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?
Tellin tasuta e-raamatu
Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks
Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke soovitusi, kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.
Tellides nõustud veebi kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused
# Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?
# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?
# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?