Kuidas saab konkurent oma veebilehele külastajaid

 

Selle postituse lugemiseks kulub sul 8 minutit. Võid võtta rahulikult tassi kohvi või sidruniga teed, sest parima kasu saamiseks pead sa veidi süvenema.

  • Kõige olulisem, mida iga turundaja peab oma konkurendi kohta teadma
  • Üks levinud viga, mida turundajad ja ettevõtjad teevad

  • Kes on rahva seas otsituim persoon – kas Jüri Ratas, Kaja Kallas, Martin Helme või siis hoopis Kersti Kaljulaid?

Miks on konkurentide analuus koige olulisem arilise edukuse faktor-01

 

“Veebiotsingute analüüs on kõige olulisem turunduse andmekogum inimeste ajaloos” – Seth Stephens-Davidowitz, Google’i andmeteadlane ja raamatu “Kõik valetavad” autor.

Selles postituses tuleb juttu kõige olulisemast, mida iga turundaja peab oma konkurendi kohta teadma. Nimelt – mis kanalite kaudu ja kui palju saab konkurent oma veebilehele külastajaid.

Kindlasti oskad sa analüüsida oma veebilehe kasutajate käitumist ning mõistad, et sinu enda veeb on kaasaegse turunduse süda. Sinu veeb on koht, kuhu kasutaja peab jõudma läbi arvukate transpordikanalite. Ja kui sa oled kasutaja juba oma veebi saanud, siis on võimalik teda suunata ning analüüsida muundumise tunnelis.

Sul on veebilehel analüütika, oskad saadud andmetest saada sisendit oma turundustegevuste arendamiseks ning oskad müügi tunnelitega majandada. Kui hakkasid eelmise lõigu kehtivuses kahtlema, siis ei ole sul mõtet seda postitust edasi lugeda, vaid võta kohe meiega kontakti ja me teeme sulle selgeks veebianalüütika alused ning müügi tunneli ehitamise põhitõed.

Selleks, et analüüsida konkurentide veebilehe kasutajate käitumist, tuleb esmalt aru saada

 

Kuidas tuvastada oma konkurendid veebis?

 

Selleks peame selgeks tegema, mida kasutajad veebist otsivad ning missugused veebilehed kasutajate külastused endale saavad.

Üks levinud viga, mida turundajad  ning ettevõtjad teevad on seotud uskumusega, et tarbija mõtleb ettevõtjaga sarnaselt. Ei mõtle – kohe üldse ei mõtle. Et muuta tarbija peas olevad seosed endale kasulikuks vastavalt ärivajadusele on hindamatuks abiliseks otsingute analüüs.

Siin on võimalus piiluda veidi konkurentide analüüsi põnevasse maailma. Võrdleme mõningaid andmeid, mis on seotud tuntud avaliku elu tegelastega – vaatame, kes on rahva seas otsituim persoon – kas Jüri Ratas, Kaja Kallas, Martin Helme või siis hoopis Kersti Kaljulaid?

konkurendi analyys kuidas saab konkurent kasutajaid veebile

Kuidas mõista pildil olevaid andmeid? Mida need meile räägivad?

Vaadeldes seda lihtsat graafikut näeme, et Kersti Kaljulaid on viimase 12 kuuga saanud  võrreldavatest persoonidest kõige rohkem päringuid, Kaja Kallas ning Martin Helme on üsna võrdsed ning Jüri Ratas saab nendest neljast kõige vähem loomulikku tähelepanu.

Selgelt on näha ka huvi hüppelist suurenemist ( ingl.k search peak) teatud kuupäevadel, mis on seotud toimunud sündmuste kajastamisega peavoolumeedias. 

Samas märkame, et huvi nende persoonide suhtes on olnud küllaltki hüplik – see on seletatav asjaoluga, et tegemist ei ole inimeste eksistentsiks ja otseseks heaoluks oluliste otsingutega.

Võime jooniselt välja lugeda, et Kaja Kallase osas tuntakse kõige rohkem huvi Saaremaal, Viljandi maakonnas, Harju maakonnas ning Võrus. 

Seevastu Kersti Kaljulaid on populaarseim Valgamaal, Järvamaal ja Ida-Virumaal. Jüri Ratas edestab konkurente Raplamaal ning Martin Helme on tugevaim Tartumaal. 

Omaltpoolt soovitame poliitikutele süsteemset konkurentide analüüsi, sest vaid nii saab kindel olla, et Overtoni aken oleks ikka jätkuvalt avatud.

Võrdlesime nelja tuntud ühiskonnategelasega seonduvat ning vaatame nüüd, missugune veebileht saab endale Kaja Kallase nimega seonduvad otsingud ning mida kasutajad seoses Kaja Kallasega veel otsivad.

konkurendi analyys kuidas saab konkurent kasutajaid veebile

Vasakpoolsest tulbast avaneb vaade Kaja Kallasega nimega seonduvatele otsingutele ning parempoolsest vaatest näete veebilehtede otsitulemuse järjestust (ingl.k SERP ehk Search Engine Result Page

Sarnaselt sellele toodud näitele suudame tuvastada mistahes valdkonna otsingud ja veebilehed, kes otsingute tulemusel tekkiva veebiliikluse endale saavad.

Konkurentide analüüs: kuidas saab konkurent oma veebilehele külastajaid

 

Selleks, et luua konkurendist parem turundusmeetmestik, on esmajärjekorras vaja paika saada turundustegevuste fookus. Konkurentide analüüs aitab sul suunata oma tegevused teadlikult valdkondadesse, mis loovad jätkusuutlikku edu.

Siin on sulle andmed selle kohta, mis kanalitest ning kui palju saab kasutajaid veebileht www.tallinn.ee

konkurendi analyys kuidas saab konkurent kasutajaid veebile 04

Siit on selgelt näha, et suurem osa kasutajatest jõuab www.tallinn.ee veebilehele otse veebilehe aadressi kasutades. See on ka täiesti loomulik tulem, sest teadlikkus on kasutajate seas kõrge. Järgimine oluline kanal, mille kaudu kasutajad sellele veebilehele maanduvad, on otsingud.

Märkame, et otseliiklus ja otsingud toovad ligi 90% kasutajate mahust. Kui Tallinna Linnavalitsus peaks tahtma suurendada oma veebilehe kasutajate arvu, siis just nimelt otsingute arvelt on see võimalilk. 

konkurendi analyys kuidas saab konkurent kasutajaid veebile

Sellelt jooniselt näeme, missugused on peamised otsingud, mille kaudu www.tallinn.ee lehele jõutakse. Sarnaselt ülaltoodule saame analüüsida mistahes veebilehe kasutajate käitumist ning see annab hea sisendi konkurentide analüüsi läbiviimiseks.

Kui vajad juhendamist, täpseid andmeid ja konkurentide turundusandmete asjatundlikku tõlgendamist, siis kirjuta meile

Mida tõhusamad on konkurentide analüüsi tööriistad, seda kallim on ka nende maksumus. Üldjuhul ei suuda Eesti ettevõtted investeerida kümneid tuhandeid eurosid konkurentide analüüsimiseks või oma turundustegevuse tõhususe hindamiseks. Aitame sul seda olukorda parandada. Kasutame maailma parimad konkurentide analüüsi platvorme ja meiega koostöö annab sulle selge konkurentsieelise ja hinnavõidu.

Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks

Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke  soovitusi,  kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.

Tellides nõustud veebi  kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused

Koos meiega on sinu äri jätkusuutlikult edukas.
© Marketing Intelligence Data

www.markintel.ee

#  Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?

# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?

# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?

 

Tellin tasuta e-raamatu

Kasulik e-raamat konkurentsi analüüsimiseks

Telli endale tasuta e-raamat konkurentsi analüüsimiseks. Raamat sisaldab konkurendi analüüsi mudelite kirjeldust ja kasulikke  soovitusi,  kuidas saada teada, missugune on sinu konkurendi turundustegevus. Raamat on tasuta.

Tellides nõustud veebi  kasutustingimustega. Loe lähemalt siit - marktinel.ee/tingimused

#  Kuidas teada saada, kes juhib digitaalset konkurentsi ja kus sina võrreldes konkurentidega paikned?

# Kas konkurent maksab tehingu eest veebis vähem, kui sina?

# Kuidas konkurent jõuab oma sihtrgupini?

 

Tellin tasuta e-raamatu

With us you are sustainably successful
© Marketing Intelligence Data

marketing intelligence data logo